Ample room remains for Vietnam’s wooden furniture exports to Australia

In the first five months of 2022, the export value of wood and wood products to the Australian market reached 80,7 million USD, an increase of 15.7% compared to the same period in 2021. Specifically, the group of wooden furniture products has numerous opportunities to increase exports to this market due to the market’s high demand and the advantages of signed agreements with the Australian market.

According to statistics from the General Department of Customs, the export value of wood and wood products to the Australian market reached USD 16.4 million in May 2022, up 7.9% compared to May 2021. Generally, in the first 5 months of 2022, the export value of wood and wood products to the Australian market reached US$ 80.7 million, up 15.7% over the same period in 2021.

Wooden furniture is the main group of exports to the Australian market in the first four months of 2022. Its export value reached 49.2 million USD, up 5.7% over the same period in 2021, accounting for 76.6% of the total export value of wood and wood products to Australia.

Specifically, living room and dining room furniture was the most exported to the Australian market, reaching 20.6 million USD, an increase of 5% compared to the same period in 2021; followed by bedroom furniture with 13.3 million USD, a decrease of 4.8%; export of wooden frame chairs reached 11 million USD, an increase of 32%, etc.

Wooden furniture is a group of products that needs to be promoted on the Australian market, as it contributes significantly to Vietnam’s wood industry.

According to the International Trade Center (ITC), Australia is the seventh largest import market for wooden furniture in the world, with an average import value of $1.5 billion USD per year from 2017 to 2021 and a growth rate of 4.8% annually.

Besides, the opportunity to promote the export of wooden furniture to the Australian market has many advantages, because Vietnam and Australia are common members of three free trade agreements, including the ASEAN-Australia-New Zealand Free Trade Area (AANZFTA), the Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership (CPTPP), and most recently, the Regional Comprehensive Economic Partnership (RCEP).

In addition, a number of other wood products and wood products were exported to the Australian market in the first four months of 2022, including wood, planks and flooring, wooden doors, handicrafts, etc. The export value of wood, boards, and flooring to the Australian market reached $8.5 million, an increase of 266.2% compared to the same time period in 2021.

Chia sẻ bài viết:

Tin mới nhất

Chủ động chuyển đổi để thích ứng

Trong bối cảnh ngành gỗ đối mặt nhiều biến động, đặc biệt là thay đổi thuế nhập khẩu vào thị trường Hoa Kỳ, An Cường đã duy trì được sự ổn định nhờ chiến lược chủ động chuyển đổi từ những năm môi trường kinh doanh còn nhiều thuận lợi....
HAWA Việt Nam chúc mừng các hội viên được cấp nhãn hiệu chứng nhận Gỗ Việt Nam/VietNam Wood đợt đầu tiên

HAWA Việt Nam chúc mừng các hội viên được cấp nhãn hiệu chứng nhận Gỗ Việt Nam/VietNam Wood đợt đầu tiên

Chiều nay (22/12), buổi lễ trao Nhãn hiệu chứng nhận Gỗ Việt Nam/Vietnam Wood đợt đầu tiên do Cục Lâm nghiệp và Kiểm lâm – Bộ Nông nghiệp và Môi trường đã được tổ chức thành công tại Hà Nội. ...

Bước tiến của doanh nghiệp Việt tại thủ phủ nội thất thế giới

Sự hiện diện tại High Point Market 2025 tiếp tục thể hiện nỗ lực mở rộng thị trường và nâng cao hình ảnh ngành nội thất Việt Nam tại Hoa Kỳ. Trong bối cảnh thuế quan hoàn toàn có thể trở thành rào cản, việc tham gia sự kiện đặc biệt này trở thành bước đi chiến lược giúp doanh nghiệp (DN) Việt cập nhật xu hướng, tìm kiếm cơ hội hợp tác và khẳng định năng lực thiết kế và sản xuất....

Để doanh nghiệp Việt Nam vững chân trên toàn cầu

Sau gần 40 năm đổi mới, Việt Nam đã vươn lên nhóm 20 quốc gia xuất khẩu hàng đầu thế giới với khu vực kinh tế tư nhân năng động gần 1 triệu doanh nghiệp (DN). Tuy nhiên, con đường “Go Global” của DN Việt vẫn còn nhiều thách thức cần vượt qua để thực sự trở thành người chơi toàn cầu....
Ra Mắt Nhận Diện Mới HawaExpo 2026: Gateway to Vietnam’s Furniture Prowess

Ra Mắt Nhận Diện Mới HawaExpo 2026: Gateway to Vietnam’s Furniture Prowess

HawaExpo 2026 sẽ trở lại từ ngày 04 – 07/03/2026 tại SECC – TP. Hồ Chí Minh, khẳng định vị thế của một trung tâm sản xuất và xuất khẩu đồ gỗ - nội thất mạnh mẽ trên bản đồ thế giới. Với chủ đề “Gateway to Vietnam’s Furniture Prowess”, HawaExpo 2026 không chỉ là một hội chợ thương mại, mà còn là cánh cửa mở ra tầm nhìn mới, khát vọng mới và bản sắc mới của ngành gỗ Việt Nam trên bản đồ toàn cầu....

Định hướng vươn ra biển lớn

Chiến lược vươn ra toàn cầu của doanh nghiệp (DN) không chỉ là lựa chọn mà là con đường bắt buộc để nâng tầm vị thế ngành nội thất Việt Nam trên bản đồ thế giới. Đây cũng là chủ trương lớn mà Chính phủ và Thủ tướng đã cổ vũ trong thời gian gần đây....

Cách của người Hàn Quốc

Bài học từ hành trình toàn cầu hóa của nền kinh tế số 10 thế giới....

Gỗ Hoa Kỳ đi sâu vào thị trường Việt Nam

Nhập khẩu gỗ cứng Hoa Kỳ vào Việt Nam tăng mạnh trong năm 2025, mở ra dư địa hợp tác sâu hơn giữa hai quốc gia. Theo ông John Chan - Giám đốc khu vực Đông Nam Á của AHEC, động lực tăng trưởng có thể bắt nguồn từ nhu cầu nội địa....