Ho Chi Minh Export Furniture Fair – HawaExpo 2023

HawaExpo 2023Growth Through Diversification

Following nearly 15 years of the collaboration between Handicraft and Wood Industry Association of Ho Chi Minh City and Ho Chi Minh City’s Department of Industry and Trade in organizing the export fairs and trade promotion activities for the furniture industry, we will continue to co-organize HO CHI MINH EXPORT FURNITURE FAIR 2023 – HawaExpo 2023, as a game-changing show with its diversification and integrity.

With the theme “Growth Through Diversification”, the show is to strengthen the diversification of the furniture industry and enhance the strength of local manufacturers, which are:

  • Promise to be a hugely exciting “One-stop” furniture sourcing show, to promote the strength of local manufacturers and meet the needs of the industrial chain with high-quality supply need
  • Expose the featured products at the distinctive zones: ASEAN Furniture, Designed by Vietnam Pavilion, Acacia Pavilion
  • Be a significant part in furniture fair chain of the ASEAN Furniture Industry Council (AFIC)’s members, HawaExpo 2023 will be introduced in Vietnam as a first mover which the next ones will be Malaysia, Indonesia, China… to welcome international buyers at the peak of 2023’s furniture sourcing season in South East Asia
  • Emphasized Ho Chi Minh City, the Southern key economic zone and surrounded by 600+ furniture manufacturers, whereby furniture professionals meet and make meaningful connections with the individuals, contributing to their career success

There will be strong connections between buyers and exhibitors through a never-ending set of effective connectivity activities:

  • One stop Furniture sourcing: on Feb 22-25 with key product displays in many sectors, markets and segments
  • Business matching: at B2B zone with organizer’s arrangement throughout the show
  • Factory visits: on Feb 26-28 after finishing the show. The objective is to create a chance and connect manufacturers and buyers by visiting factories in HCMC and its vicinity
  • Virtual exhibition on HOPE: to approach international buyers. The mini-site on Hopefairs.com will extend 3 months to support exhibitors approaching international buyers not coming to the physical fair

HawaExpo 2023 also offers more in-depth assistance to visitors through initiatives:

  • OSB – Organizer Support Buyer:
    • HawaExpo After Dark: showroom visits, cultural exploration, business networking or even more
    • Buyer Hospitality Service: Service supports buyers such as hotels, restaurants, tourist destinations and other cultural tourism activities

  • OSE – Organizer Support Exhibitor:
    • Training courses: booth arrangements according to sectors, how to B2B matching effectively
    • Promotion activities: coordinate with exhibitors to promote activities to potential buyers through email marketing campaigns, e-newsletters, social media…
    • Side events: variety of specialized workshops to update information about trending topics such as ESG, greenhouse reduction, recycled

This will be the only Ho Chi Minh Export Furniture Fair organized by HAWA in 2023. The HAWA Executive Board will fulfill its mission to serve the industry by maximizing its core role in the following areas: organizing and exploiting all support resources from the Government, Agencies; connecting the global network of buyers; diversifying business support activities from online to offline in order to most effectively support to exhibitors.

—————

For more information about HawaExpo 2023, please contact:
Office of Handicraft and Wood Industry Association of HCMC
Address: 41-45 Street No. 7, Van Phuc Urban Area, Thu Duc City
Email: info@hawa.org.vn
Hotline number: (+84) 902.507.770

Chia sẻ bài viết:

Bình luận bài viết

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Tin mới nhất

Vạn sự khởi nghiệp nan

Dù đối mặt với nhiều thách thức, ngành chế biến gỗ luôn có khả năng phục hồi nhanh chóng và bứt phá. Trong suốt hành trình 30 năm kiến tạo và phát triển, tinh thần vị quốc, vị dân sinh là kim chỉ nam để những người trong ngành vững bước. ...

Công nghệ mới tại Bifa Wood 2025

Với chủ đề “Smart Furniture Solutions” (Giải pháp nội thất thông minh), Bifa Wood Việt Nam 2025 đã mang đến cho doanh nghiệp bức tranh công nghệ sản xuất đồ nội thất thông minh, nơi mà ứng dụng AI, robot, IoT sẽ hỗ trợ cho bài toán quản trị sản xuất. ...

Nội thất Việt tại triển lãm quốc gia

Vai trò của kinh tế tư nhân Với chủ đề “Rạng rỡ Việt Nam – 80 năm hành trình độc lập – tự do – hạnh phúc”, triển lãm quy mô quốc gia này có sự tham gia của hơn 100 tổ chức, đơn vị gồm bộ, ngành, địa phương và DN tiêu biểu trên […]

...

Chuyên gia Võ Quang Huệ: Dụng đòn bẩy R&D để bước ra thế giới

Gắn liền với câu chuyện đưa nguồn vốn FDI chất lượng cao từ thương hiệu Bosch vào Việt Nam, doanh nhân Võ Quang Huệ là một trong những tên tuổi gắn liền với quá trình mở cửa, hội nhập của đất nước. Kết thúc hành trình ở Bosch, lựa chọn mang tính thử thách khá cao của ông là kiến tạo con đường đường cho xe ô tô thương hiệu Việt bước ra thị trường. Dù ở đâu, vị trí nào, với ông, tinh thần đổi mới sáng tạo luôn là kim chỉ nam cho các hoạt động. Trao đổi với Gỗ & Nội thất, ông Võ Quang Huệ khẳng định R&D hoàn toàn có thể được xem là khoản đầu tư sinh lời bền vững nhất. ...

Mái đình kể chuyện – Từ ký ức đến khát vọng

Bài viết dùng hình ảnh mái đình làng xưa như biểu tượng kết nối ký ức, văn hóa và tương lai ngành gỗ Việt Nam. Tác giả nhấn mạnh ngành gỗ không chỉ sản xuất đồ nội thất mà còn kể câu chuyện dân tộc, lan tỏa giá trị văn hóa. Triết lý “Đừng bao giờ đi ăn một mình” được xem là kim chỉ nam: ngành gỗ chỉ có thể phát triển bền vững khi doanh nghiệp, người trồng rừng, nghệ nhân, nhà thiết kế và người tiêu dùng cùng cộng hưởng...

Cơ hội đón bước chân toàn cầu

Chúng ta đang sống trong một thời khắc đặc biệt của lịch sử - thời điểm mà có lẽ nhiều thập kỷ mới có một lần. Đó là lúc ngành nội thất Việt Nam đứng trước cánh cửa của một kỷ nguyên mới, với những cơ hội chưa từng có trong tầm tay....

Người Việt đang mở rộng giới hạn Go Global

Nhiều năm quan sát và đồng hành cùng các doanh nghiệp (DN) Việt Nam, tôi nhận ra tinh thần “Go Global” (đi ra thế giới) của người Việt chưa bao giờ thôi rộng mở với những giới hạn tưởng chừng không thể. ...

Áp lực mới

Nửa đầu năm 2025, ngành gỗ và nội thất đã và đang ghi nhận mức tăng trưởng tốt. Tuy nhiên, trong bối cảnh thương mại toàn cầu biến động, ngành đang đối mặt với nhiều áp lực mới....